2008-09-28

Påskort - beskrivning

Skrivet av Ninne

För att göra ett påskort så behövs först och främst en vanlig påse i modell enligt nedan. Min påse är 18,5 x 11,5 cm.

Börja med att vika påsen på mitten med botten inåt, se bilden:



Nu ska vi göra själva "ryggen" på kortet:

Skär till två bitar papper som är ca 2 cm breda och 11,5 cm långa. Är din påse av annat mått skär du till en bit i storleken som passar Din påse.
Jag har valt ett dekorativt mönsterpapper.

Limma sedan dit bitarna på varsin sida om påsens vikta kant. Sätt dem mitt emot varandra med den mönstrade sidan utåt.

För att få stadga i kortet häftar du kanten längst in med häftapparaten, ca 3 häftningar räcker bra.



Ditt kort bör nu se ut så här uppifrån:



Nu är det bara att dekorera alla sidor av påsen med papper, dekorationer, stämplar mm. Låt fantasin flöda fritt!

I den delen av påsen som fortfarande är öppen kan man stoppa in en tag för att skriva en hälsning på.

Jag visar ett av mina färdiga kort nedan.







Lycka till! :)
Och glöm inte att maila in bilder på era påskort eller skicka länk i en kommentar!

1 kommentar:

Camillha sa...

Har gjort en enklare variant av denna! Din var mycket snyggare!
Tack för tipset!!